Jak oszczędzać prąd

Tani prąd dla firm

Ceny prądu zależne są od tego, z usług którego dostawcy się korzysta oraz od charakteru zużycia energii. Gospodarstwa domowe zużywają prąd według taryfy G natomiast poszczególne Zakłady Energetyczne wyróżniają jeszcze inne cenniki głównie dla małych, średnich i dużych przedsiębiorców. Dzięki temu firmy mogą użytkować energię po znacznie niższych cenach.

W taryfie A uwzględnione zostały największe podmioty gospodarcze a mianowicie huty, kopalnie, stocznie oraz duże fabryki. Z kolei taryfa B uwzględnia stawki opłat za energię dla dużych przedsiębiorstw przemysłowych, fabryk, szpitali, centrów handlowych, hydroforni, ferm kurzych, stacji paliw, barów, obiektów rekreacyjno-rozrywkowych. Taryfa C uwzględnia takich odbiorców jak banki, sklepy, przychodnie zdrowia, punkty handlowo-usługowe, oświetlenie ulic miast i wsi.

Natomiast ostatnia ze szczegółowo określających odbiorcę prądu: R, dotyczy rozliczeń bez udziału liczników, czyli dla zorganizowania tymczasowego miejsca poboru prądu jak na przykład iluminacja obiektów. Każda z wymienionych taryf nastawiona jest na konkretnego klienta z zamiarem jak najdłuższej współpracy uwzględniając atrakcyjne warunki. Ponieważ nie są one od 2008 regulowane przez Urząd Regulacji Energetyki ustalanie stawek w ich obrębie stanowi pełną dowolność poszczególnych dostawców energii elektrycznej.

Obecnie firmy mogą liczyć na korzystne ceny. Są one warunkowane wielkością przedsiębiorstwa, stałym wysokim lub średnim zużyciem prądu oraz jego wykorzystaniem. Jeśli dany przedsiębiorca uważa że jego dotychczasowy dostarczyciel jest za drogi a rachunki za wysokie może z powodzeniem zmienić dostawcę prądu. Zużywanie dużych ilości prądu może paradoksalnie stać się powodem obniżenia rachunków.

Każdy Zakład Energetyczny posiada oferty skierowane tylko i wyłącznie do firm, zapewniające je o stałej niskiej cenie za energię elektryczną w pewnym przewidzianym i ustalonym okresie. Tani prąd dla przedsiębiorców to także dogodne warunki rozliczeń, szczegółowa propozycja dla każdego rodzaju przedsiębiorstwa, czyli po prostu korzystne warunki sprzedaży.

Poszczególni dostawcy organizują także promocje, z których mogą korzystać wszystkie firmy a szczególnie małe, ponoszące takie koszty za energię, które często wykluczają je z rynku sprawiając, że ich działalność staje się nieopłacalna.